Pandemi Sonrası Eğitim Sistemleri: Yeniden Şekillendirme Stratejileri

Author :  

Year-Number: 2024-Cilt 3 Sayı 2
Yayımlanma Tarihi: 2024-02-16 10:13:00.0
Language : Türkçe
Konu : Eğitim Bilimleri
Number of pages: 666-672
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu makale, eğitimde öğrenci katılımını artırmak ve geleceğe yönelik eğitim sistemlerini güçlendirmek amacıyla çeşitli inovatif yöntemleri ele almaktadır. İlk olarak, interaktif ders materyalleri, e-öğrenme modülleri, mobil uygulamalar ve eğitim oyunları gibi dijital araçların kullanımının öğrenci etkileşimini artırdığı vurgulanmıştır. Proje tabanlı öğrenme, öğrencilere kendi projelerini belirleme ve çözme fırsatı vererek eleştirel düşünme becerilerini desteklerken, eğlenceye dayalı öğrenme stratejileri gamifikasyon ve eğitim oyunlarıyla öğrencileri motive etmeyi hedefler. Öğrenci merkezli ders planları, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına dayalı olarak öğrenmeyi kişiselleştirmeyi amaçlar. Mobil teknolojinin etkin kullanımı, akıllı telefonlar, tabletler, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi araçların eğitimde kullanılmasını içermekte, peer değerlendirme ve işbirliğine dayalı projeler öğrenciler arasındaki etkileşimi güçlendirmektedir. Sanal alan ziyaretleri, canlı yayınlar ve sektörel işbirlikleri, öğrencilere gerçek dünya bağlantıları kurma fırsatı sunar. Sonuç bölümünde, elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve gelecekte eğitim sistemlerinin daha da yeniden şekillendirilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Gelecekteki eğitim sistemleri, teknolojiyi etkili bir şekilde kullanma, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımlarını benimseme ve küresel sorumluluk bilincini artırma hedefiyle evrilmelidir

Keywords

Abstract

This paper discusses various innovative methods to increase student engagement in education and strengthen education systems for the future. First, it is emphasized that the use of digital tools such as interactive course materials, e-learning modules, mobile applications and educational games increases student engagement. Project-based learning supports critical thinking skills by giving students the opportunity to identify and solve their own projects, while entertainment-based learning strategies aim to motivate students through gamification and educational games. Student-centered lesson plans aim to personalize learning based on students' interests and needs. Effective use of mobile technology includes the use of tools such as smartphones, tablets, virtual reality and augmented reality in education, while peer assessment and collaborative projects strengthen the interaction between students. Virtual site visits, live broadcasts and sectoral collaborations offer students the opportunity to make real-world connections. In the conclusion, it is emphasized that the results obtained need to be evaluated and educational systems need to be further reshaped in the future. Future education systems should evolve with the goal of using technology effectively, adopting student-centered learning approaches and increasing awareness of global responsibility

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics